گزارش فعالیت های دوره ۵۴!

یکی از دوره های فعال نجومی ، دوره ۵۴ علوی هست که گزارش مختصری از فعالیت هاشون رو با هم می بینیم!
خب میشه اینجوری گفت که فعالیت های عکاسی نجومی بعد از این دوره جدی شدن و قبل از اون اگرچه فعالیت هایی به صورت پراکنده انجام میشد ولی جزئی از طرح درس بچه ها نبود و فقط بعضی ها از روی علاقه اون رو دنبال می کردند.

 

                   کلاس تئوری عکاسی دوره ۵۴

میتونید عکس های خروجی رو توی گالری پیدا کنید!

برنامه هر شب رصدی این جوری بود که بعد از یک سفر طولانی ولی دلچسب – یه سری کل مسیر مشغول بازی بودن یه سری هم که از موقعیت استفاده می کردند و می خوابیدند – وقتی که به محل استقرار میرسیدیم ؛ همه مشغول پیاده کردن ابزار از مینی بوس و کمپینگ می شدند.

خب مسئولیت هر گروه از ابتدای هر برنامه مشخص بود و بعد از یه استراحت مختصر هرکسی مشغول کار خودش می شد تا قبل از غروب دیگه همه آماده انجام فعالیت های رصدی باشن.

فعالیت گروه شام

بعد از خوردن شام بچه ها کاملا برای رصد آماده بودن و بسته به برنامه ریزی ای که مربیان درنظر گرفته بودن مشغول فعالیت میشدن.

فعالیت دانش آموزان در کاروانسرای دهنمک

بعد از چند ساعت تلاش و فعالیت برای جلوگیری از خوابیدن و همچنین تجدید قوا برای ادامه فعالیت تا صبح ؛ دو نوبت نسکافه و شیرینی و میان وعده های دیگر، مثل میوه و … بین بچه ها توزیع میشد.(ناگفته نماند این بخش یکی از جذاب ترین بخش های رصدی است که از آن به عنوان “محتوای رصدی” یاد می شود)

خب گاهی اوقات هرچقدر هم که سابت های هواشناسی رو بررسی میکردیم ولی باز هم آسمون ما رو غافل گیر می کرد و در بهترین موقعیت ها بدترین آسمون رو داشتیم ؛ اما حتی یه آسمون پر از ابر هم نمیتونست بچه ها رو از فعالیت نگهداره!

توی این جر موقعیت ها بچه ها یا گزارش رصد رو می نوشتند یا با خلاقیت خودشون عکس های بی نظیری خلق میکردند که خیلی ربطی به آسمون نداشت ولی مهارت های عکاسی شون رو تقویت میکرد.

بازی با دود و لیزر 

آتش بازی

هنر نمایی با چراغ قوه

البته فعالیت های رصدی که توسط دانش آموزان انجام میشد محدود به عکاسی نمیشد و کارهای زیادی مثل استهلال هم جذابیت خاص خودشون رو داشتند.

 

درجستجوی ماه

بعد از یه شب رصدی سنگین که بچه ها تا صبح مشغول فعالیت بودند و حتی یه دقیقه هم نمی خوابیدند چه چیزی بیشتر از یه خواب سنگین میچسبه؟

استراحت بچه ها از همون دقایق اول سوار شدن به مینی بوس شروع میشد و حتی چند ساعتی هم توی مدرسه طول می کشید.

استراحت بعد از رصد

در انتها تشکر می کنم از تمام کسانی که دست به دست هم دادند تا برنامه های رصدی به بهترین شکل برگزار بشه!

دیدگاهتان را بنویسید

سایت ما از کوکی ها استفاده میکند تا بهترین ارائه را به شما داشته باشد با پذیرفتن کوکی ها به ما اجازه ارائه بهترین خدمات را میدهید!